پلاسیده

این پلاسیدۀ کوتاه تقدیم تو باد

پلاسیده

این پلاسیدۀ کوتاه تقدیم تو باد

پلاسیده

چیه خیال کردید اینجا چیزی پلاسیده اومدید نگاه کنید؟ آخه چیز پلاسیده نگاه کردن داره؟ پس بهتره بدونید اینجا نوشته های گاه به گاهم و بعضاً "گوگل پلاسم" رو میگذارم، اسمش رو گذاشتم پلاسیده تا شما بدونید من چقدر خلّاقم!
آدرسشم اون بالا گذاشتم

پیوندها

13

دوشنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ب.ظ
اصل 4 قانون اساسی:
کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید براساس موازین اسلامی باشد.
این اصل بر اطلاق با عموم همه اصول قانون اساسی و قوانین و مقررات دیگر حاکم است و تشخیص این امر بر عهده فقهاء شورای نگهبان است.
.........................................................
پیرو سخن رییس جمهور مبنی بر نفی وظیفه پلیس در اجرای اسلام و صرفا موظف دانستن او در اجرای قانون :

این سخن با توجه به اقرار ایشان به "منطبق بودن دین و قانون در نظام اسلامی" و بلکه ابراز خرسندی از این امر و تاکید چندباره شان بر محوریت قانون در تصمیم گیری و عمل پلیس، میتواند ناظر به انتقاد از تفسیر به رای توسط مباشران نیروی انتظامی و مقابله با روش و روحیه خودمعیارپنداری توسط ایشان باشد ، نه واگویی عقیده ای سکولار مآبانه توسط رئیس جمهور!
با توجه به
گسترده بودن زمینه احکام اسلامی، 
متنوع بودن مسائل مستحدثه،
ضرورت تخصص در فقه و تبحر در علومی همچون اصول و منطق و قرآن و حدیث و... برای اجتهاد در امور حادث ه;
توقع عدم ورود پلیس در مسائلی که خارج از حیطه تخصص ایشان است و در مسائلی که مصوبه شفاف قانونی وجود ندارد و نیز پرهیز از دخالت دادن تحلیل و سلایق شخصی این مقام (مخصوصا در امر حساسی مثل برخورد با مردم) توقعی به جا و معقول است.
s
7

  • نون خور...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی